7 sposobów jak poradzić sobie ze stresem

2016-06-08
7 sposobów jak poradzić sobie ze stresem

Stres to nie tylko stan psychiczny, ale również fizjologiczna reakcja organizmu. Nadmiar negatywnego napięcia może mieć niekorzystny wpływ na zdrowie. Dlatego ważne jest, aby nad stresem zapanować i tym samym poprawić jakość swojego życia.

Dieta

Odpowiednia, zbilansowana dieta pomaga zniwelować skutki stresu. Ważne jest również wzbogacanie codziennego jadłospisu w produkty zawierające magnez. W sytuacji, gdy stres jest długotrwały lub gdy spożywamy duże ilości kofeiny czy alkoholu, warto wprowadzić dodatkowa suplementacje magnezu. Wspierająco, w walce ze stresem można także sięgnąć po preparaty zawierające składniki wpływające korzystnie na układ nerwowy.

Aktywność fizyczna

Wystarczy 15 minut ćwiczeń dziennie, by skutecznie wesprzeć organizm w walce ze stresem. Podczas aktywności fizycznej organizm produkuje Endorfiny, popularnie zwane hormonami szczęścia, które pomagają rozluźnić napięcie mięśni i zmniejszyć dyskomfort psychiczny. Ponadto codzienna porcja ruchu wpływa korzystnie na zdrowie, ograniczając negatywne skutki stresu na organizm. Osobom zestresowanym często poleca się jogę, czyli zespół ćwiczeń i pozycji nastawionych na relaksacje i zmniejszenie napięcia mięśni.

Głęboki oddech

Panując nad swoim oddechem możemy wpływać na rozluźnienie ciała i zmniejszenie napięcia. Można to osiągnąć, wykonując proste ćwiczenie: przyjmij wygodna pozycje, zachowując kręgosłup w linii prostej, weź głęboki wdech i powoli wydychaj powietrze. Staraj się wykonywać oddechy rytmicznie, 16 razy w ciągu minuty. Plusem tej metody jest to, że proponowane ćwiczenie można wykonywać praktycznie w każdym miejscu.

Kontrola mięśni

Jest to metoda polegająca na napinaniu i rozluźnianiu mięśni w poszczególnych partiach ciała. Zanim przystąpisz do ćwiczenia przyjmij wygodną pozycje, najlepiej leżącą, zamknij oczy i unormuj rytm oddechu. Każdą partię mięśni napinaj przez ok. 10 sekund tak mocno, jak potrafisz, a następnie ja rozluźnij. Napinanie rozpocznij od prawej, a później lewej stopy, przechodząc dalej do łydek, ud, pośladków, pleców, brzucha, rąk, ramion, szyi i twarzy.

Medytacja

To jedna z metod, pomagająca osiągnąć wyciszenie oraz zredukować napięcie. Medytacja polega na skupieniu się wyłącznie na jednej, przyjemnej rzeczy. Jeden seans powinien trwać około 30 minut. Podczas medytacji należy przyjąć wygodną pozycję, najlepiej w przyjemnym oraz cichym miejscu.

Pokaż więcej wpisów z Czerwiec 2016
Google+
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij